Consumenten Support / Retourbeleid

Retourbeleid

Lees hoe je een product of onderdeel aan ons retourneert, samen met onze hygiënemaatregelen.

Voordat een artikel aan ons wordt geretourneerd, lees eerst de onderstaande informatie zorgvuldig door

Als je een product hebt ontvangen waarvan de werking niet naar verwachting is, kan je het product aan ons retourneren. Dit gaat via onze retourprocedure.

Hiervoor is een stappenplan opgezet om de retouren zo efficiënt mogelijk te laten verlopen.

Retouraanvraag

Voordat je producten aan ons (Sunrise Medical) retourneert, moet je eerst een retourformulier aanvragen. Bij zichtbare klachten geldt dat je na ontvangst van de goederen binnen 2 dagen en bij niet zichtbare klachten binnen 5 dagen na ontvangst van de goederen een retourformulier dient aan te vragen, tenzij het een garantieaanvraag betreft.

Nadat de retouraanvraag is ingediend, ontvang je vanuit Sunrise Medical een retourformulier. Elk retourformulier wordt door ons voorzien van een uniek retournummer. Dit formulier stuur je samen met het product op naar Sunrise Medical.

Geldigheidstermijn retouren

Binnen 15 werkdagen na datum retouraanvraag dienen de goederen, inclusief het volledig ingevuld retourformulier door ons ontvangen te zijn. Als er geen zending is ontvangen, vervalt de retouraanvraag na genoemde termijn en zal de procedure opnieuw gestart moeten worden.

Verzending & opslag

Het retourformulier dient duidelijk zichtbaar aan de buitenkant van de transportwaardige verpakking te worden aangebracht. Retouren voorzien van een retourformulier worden sneller afgewikkeld.

Bij retouren zonder retourformulier of die niet van tevoren zijn aangemeld, zijn we genoodzaakt om € 50,- in rekening te brengen. Zorg ervoor dat eventuele persoonlijke eigendommen verwijderd zijn, voordat een retour of reparatie wordt aangeboden. Wij accepteren geen verantwoordelijkheid van deze goederen (knuffels, sleutelhangers, navigatie).

Garantiebepaling

Als na onderzoek blijkt dat het defect is ontstaan door oneigenlijk gebruik of buiten de garantietermijn valt, dan zal het product niet vervangen of vergoed worden.

Reparatiekosten

Eventuele reparatiekosten worden vooraf voorgelegd. Na goedkeuring van de voorgelegde reparatiekosten wordt de reparatie binnen de overeengekomen termijn uitgevoerd.

Hygiëne

Producten/onderdelen die terugkomen voor reparatie, dienen voor de retourzending eerst gedesinfecteerd en gereinigd te worden en dus hygiënisch/schoon aangeleverd te worden conform onze algemene voorwaarden.

Hoe werken wij?

Wij werken continu aan het verbeteren van onze producten, diensten en werkwijzen om zo de beste service te verlenen met de daarbij behorende voorwaarden.

Bekijk onze werkwijze en vind informatie om een goede samenwerking te waarborgen.